vrijdag 4 mei 2012

Verjaardagsfeestje - pakjestijd!

4 jaar is de oudste Lo, 4 jaar, en dat moet al naar verjaardagsfeestjes, die jeugd van tegenwoordig!

Tijd om de mama (ikke dus) aan het werk te zetten. Ze zag een potloodrol (ongeveer zoals hier) en dacht dat Zane wel graag kleurde. Ik was blij dat ik eens iets kon doen dat mij simpel leek, want ik had wel wat nood aan afleiding (daarover later meer).

Van de mama van Zane weet ik dat de dochter verzot is op paars en roze, dus dook ik in mijn doos op zoek naar 2 bijpassende stofjes in die kleurtjes (of toch een beetje).
Een tijdje geleden kocht ik bij Fabricworm een fabric bundle van Robert Kaufman (leek me wel handig om er tenminste zeker van te zijn dat de stofjes bij elkaar passen). Daar koos ik er 2 uit, zocht bijpassend biais-lint en flockfolie.

Over die flockfolie moet ik toch nog iets vertellen: die ligt hier al 3 weken in huis te wachten. Nadat ik het op verschillende blogs was tegengekomen, bestelde ik zowat alle kleuren van de regenboog (allé, toch degene die ik graag zie), maar durfde er dan op de een of andere manier niet aan te beginnen, maar nu is het er dan toch van gekomen (oef seg).

Dit werd de potloodrol voor Zane:
Buitenkant

De geflockte naam

Binnenkant flapje naar beneden 

Binnenkant flapje naar boven

gevuld

Opgerold (je kan de hele naam nog lezen,
maar ik kon dit onmogelijk trekken)
De potloodrol is zeker een aanrader, ook voor beginnende naaisters (als je rechtdoor kan naaien en een bocht van 90° kan maken, dan moet dit volgens mij zowat iedereen lukken).

En dat flocken? Van de eerste keer gelukt, zonder problemen en ik ben supercontent met het resultaat, nu hopelijk Zane nog.

Ik ga het ook nog inpakken natuurlijk, maar daar moet ik eerst nog eens een nachtje over slapen. (misschien dat ik het daarna nog wel laat zien).

Ah ja, helemaal aan het begin van dit bericht had ik het over de broodnodige afleiding.
Awel, het zit zo: ik vond in een stoffenwinkel een stofke waar ik helemaal verliefd op werd (ge kent da wel van liefde op het eerste gezicht, zo die soort) en zag het al helemaal voor mij: eindelijk iets voor mezelf! En aangezien we allemaal met rokskes van deze Mme rondlopen, wil ik dit ook, maar ... (en nu komt het genante gedeelte:) het patroon is te klein voor mijn maat (ziet ge hoe ik het op het patroon steek?)
Na de geweldige stof gevonden te hebben, raapte ik al mijn moed bijeen en deed een poging om de Mme haar patroon te vergroten, maar nu vind ik dat toch wel heel groot en uit pure frustratie ligt die geweldige stof samen met de voering opgefrommeld in een mandje tot..........?


Maar enfin, ik ga nu een beetje teren op de succeservaring van de poloodrol en da rokske, ja, we zullen wel zien zeker?

Au revoir!

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie potloden rol. Die staat bij mij ook nog steeds op de planning. Dat flocken ziet er ook goed uit. Heb ik ook nog nooit gedaan.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! Mmm staat ook ergens op mijn wishlist...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey ,oh je kleurpotlodenzakje is heel mooi geworden ,prachtige stofjes .

    En wat het probleem van de rok betreft ,hier hetzelfde probleem ,mail me anders eens mss kan ik je wel helpen ,je hebt mijn email he ?

    Grs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. grote maten zijn hier zeer geliefd, net als pateekes, chocolade, taart, ijsroom en aanverwanten ;-)
    vraagje, als je bestelt bij fabricworm, zijn de verzendkosten dan betaalbaar?
    PS: je prachtige handdoek doet al goed dienst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé , dat is kweenie hoe goed gelukt die potloodrol, kga die ook eens maken. Ik heb gisteren ook nog geflockt, voor alle zekerheid heb ik op een klein stukje stof geoefend, eerst zeker zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is slim, ik was zo stom om het ineens op de potloodrol te doen, wat me toch eventjes stress bezorgde, maar dat bleek gelukkig uiteindelijk niet nodig.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...