zondag 26 mei 2013

Cadeautje voor een eerste communicantje

Ik maakte voor een communicantje het recept 17 uit Zo Geknipt (de boekomslag), maar voegde er achteraan nog een zakje aan toe voor gepersonaliseerde potloodjes (die zag je hier al eerder).

3 pogingen kostte het me vooraleer ik toch een beetje tevreden was. De eerste was namelijk veel te groot, bij de tweede zat het zakje voor de potloden ondersteboven en uiteindelijk ging ik bij de derde voor een volledig andere combinatie van stofjes (omdat mijn stof maar een halve yard breed was, kreeg ik de kaft er niet in 1 keer uit, daarom dat ik ervoor koos vooraan en achteraan een ander stofje te gebruiken):
Voorkant met geflockte naam

achterkant

 De potloden:

Ik maakte het lettertype iets dikker, waardoor het iets minder gepruts was en verniste met matte vernis, omdat ik dat toch beter vond voor een jongen. 
 Samen geeft dat dan dit: (ze kunnen er volledig in hoor, en het flapje kan toe, maar voor de foto liet ik ze even piepen)
Scheef gestikte velcro

 Het schriftje zelf was een schriftje van Ikea met blanco blaadjes, maar met een gelijnd inlegplastiekje dat je achter de blaadjes kan leggen.

Stof: fabric bundle, Tim and beck, apple jack (bij Fabricworm)

Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het dan niet in 1 keer lukt. Het resultaat is wel erg mooi. Van de potloden met naam blijf ik fan. Echt een leuke set om te geven en om te krijgen.
    Groejes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...